Döntések az esküvőszervezés sűrűjében

erdei esküvői helyszín, esküvő, esküvő szállással, kastély esküvő, kis létszámú esküvő helyszín, szállás az esküvő helyszínen

esküvőszervezés

Az esküvőszervezés egy intenzív döntéssorozat, ahol minden nap újabb kérdésekkel szembesültök. Bár ez kétségkívül izgalmas, valószínűleg olykor nagyon fárasztónak fogjátok érezni.

De van jó hírünk: a döntéshozatal tanulható. És itt nem arról van szó, hogy ki viseli a nadrágot, hanem arról, hogy megtaláljátok a saját ritmusotokat. Hogyan osszátok el a feladatokat? Hogyan maradjatok a végére is frissek, lelkesek – és szerelmesek? Ebben szeretnénk segíteni ezúttal.

Együtt vagy külön hozzátok meg a döntéseket?

Vannak, akik imádják együtt böngészni az inspirációs oldalakat és közösen kiválasztani minden apró részletet, de vannak olyanok is, akik inkább felosztják a feladatokat. Mindkét út működhet, a kérdés csak az, hogy nektek melyik válik be.

Ha mindenben közösen döntötök

Ez akkor jó választás, ha mindkettőtöknek fontos, hogy minden részletbe beleszóljatok, és szerettek közösen tervezni. Ez erősítheti is a kapcsolatotokat, hiszen együtt építitek fel a nagy napot, lépésről lépésre. Látjátok, hogyan gondolkodik a másik, mit tart fontosnak, mire figyel – és ez mind értékes információ a közös jövőtökről is.

Ha ezt a megoldást választjátok, minden egyes döntésnél meg kell találnotok a közös nevezőt. Ez nem rossz – sőt, megvan a maga haszna is, mert empátiára tanít benneteket, viszont tudnotok kell, hogy több időt vesz igénybe, mintha megosztanátok a döntéseket.

A siker ebben az esetben két dolgon múlik: a kommunikáción és a türelmen. Ha valamelyikőtöknek határozott véleménye van egy-egy kérdésben, azt ki kell mondani, és így szép lassan összeáll a kép.

Ha megosztjátok a döntéseket

esküvőszervezés

A feladatmegosztás akkor működik jól, ha tisztában vagytok egymás erősségeivel, és bíztok a másik ítélőképességében. Ha mondjuk az egyikőtöknek jól megy a szervezés, a másik pedig kreatívabb, miért ne játszanátok ki ezeket a képességeket? Nincs értelme erőltetni a közös döntéseket minden apróságban, ha az nem komfortos nektek.

Ennek a megoldásnak az előnye, hogy gyors, hiszen ha tudjátok, hogy a másik felel valamiért, nem kell naponta egyeztetni. De itt van a csapda is: ha teljesen kizárjátok egymást bizonyos területekről, nem fogjátok a sajátotoknak érezni az esküvőt.

Ezért a legjobb, ha rendszeresen átbeszélitek, mire jutottatok az épp aktuális kérdésekben, például: „Az esküvői menüből kiválasztottam három opciót, neked melyik tetszene?” Ez az egyszerű kommunikáció megtartja az együttműködés érzetét, de a hatékonyságot is megőrzitek.

5 módszer, ami megkönnyíti a döntéseket

Bárhogy is osztjátok meg a feladatokat, a szervezés gyakran fullad döntési fáradtságba, és ez teljesen normális. Az agy limitált kapacitással rendelkezik a napi döntésekre, és amikor túl sok választással kell szembenézni, egyszerűen kimerül, de van néhány bevált módszer, ami segíthet.

1. Határozzátok meg a prioritásokat

Mielőtt belevágnátok, beszéljétek meg, mi a legfontosabb nektek ezen a napon. A zene és a buli, hogy mindenki táncra perdüljön? Vagy inkább egy meghitt hangulatú, kis létszámú esküvőről álmodtok, ahol minden vendég különlegesnek érezheti magát? 

Ha tudjátok, mi az a 4-5 dolog, ami igazán fontos, az összes többi döntés egyszerűbb lesz. Ezekbe fektessétek az energiátokat, az időtöket és igen, a költségvetés nagyobb részét is.

2. Alkalmazzátok a „három opció szabályát”

Amikor bármilyen döntés előtt álltok – legyen az a menü, a meghívó vagy akár a torta – próbáljatok meg szűkíteni három opcióra. Nem kell átnéznetek az összes lehetséges szolgáltatót a környéken, mert az bénítóan hat. Válasszatok ki három szimpatikusat, és azokból döntsetek.

És egy tanács: ha már kiválasztottátok a három opciót, ne nézelődjetek tovább, mert mindig lesz egy újabb ajánlat, egy újabb ötlet, és ha engedtek a csábításnak, soha nem fogtok dönteni.

3. Határidő, a döntéshozás legjobb barátja

Adjatok magatoknak konkrét határidőket, például „Ezen a héten döntünk a zenekarról.” Ha nyitva hagyjátok a kérdést, újra és újra visszatértek hozzá, ami csak növeli a stresszt. Ez persze nem azt jelenti, hogy kapkodva kell dönteni, hanem azt, hogy adtok magatoknak elég, de nem végtelen időt.

4. Tanuljatok meg nemet mondani a túl sok opcióra

Az internet tele van inspirációval, de nem kell minden ötletet bevetnetek. Ha érzitek, hogy túl sok irányba húz az esküvő, lépjetek egyet hátra, és kérdezzétek meg magatoktól: ez rólunk szól? Ha például a természetközeli esküvőhelyszínek állnak közel hozzátok, ne erőltessétek a glamour stílust, csak mert az divatos: nemet mondani olykor felszabadító.

5. Hagyjátok, hogy a szakemberek segítsenek

esküvőszervezés

Legyen szó fotósról vagy épp dekoratőrről, használjátok ki, hogy a szakemberek tudják, mi működik, mi a praktikus és mi az, ami jó ötletnek tűnik, de a gyakorlatban nem válik be.

Amikor találkoztok egy szolgáltatóval, mondjátok el, mi fontos nektek, aztán pedig hagyjátok, hogy ő javasoljon ötleteket ennek megfelelően. Így nem kell ezernyi opciót átgondolnotok, a szakemberek lényegében csinálnak egy előszűrést – rátok szabva.

Kezdjétek az első és legfontosabb döntéssel!

Az összes döntés közül az esküvőhelyszín kiválasztása a legmeghatározóbb, egy jó helyszín ráadásul leegyszerűsíti a további döntéseket, mert a környezet már eleve megszabja az irányt. És ha olyan helyen szeretnétek kimondani az igent, ami egyszerre elegáns, személyes és valóban rólatok szól, akkor itt vagyunk mi.

Gyertek el hozzánk, nézzetek körül a Budapest közeli esküvőhelyszínek egyik legszebbikében, és könnyen lehet, hogy az első nagy döntést máris meg fogjátok hozni!