Gyakran ismételt kérdések és válaszok
Ezen az oldalon összegyűjtöttünk Nektek pár hasznos információt, ami szükséges az esküvőszervezéséhez. 🙂
Kihez kell fordulni a polgári szertartás ügyében? – Nagyon kedves, rugalmas anyakönyvvezetőnket Telekes Mártának hívják, akit a következő telefonszámon +28-438-871 (hétköznap 8:00 és 13:00 között) vagy az anyakonyvverseg@gmail.com e-mail címen érhetittek el.
Tudtok ajánlani egy jól bevált esküvői forgatókönyvet? – A vendégek általában 15:00 óra fele érkeznek, majd elfoglalják a szobákat. A polgári szertartás 16:00-16:30 körül szokott zajlani. Utána gratuláció, fotózkodás, majd a vendégek beülnek a vacsora helyszínére kb. 18:30 óra körül. A vacsora kezdete 19:00-19:30 fele. Általában 1,5 óra alatt lemegy a vacsora, utána buli. Körülbelül 23:00 torta, 24:00 éjféli étkezés majd buli hajnalig. Ezek az időpontok természetesen esküvőnként eltérhetnek, ezeket mindig a párok találják ki a ceremóniamesterrel való egyeztetés után.
Tudtok küldeni valami sémát, ami alapján elkészíthetjük a szobabeosztást? – Honlapunkon (ha még esetleg nem lenne beállítva nyitólapként 😊) az „Esküvő helyszín” menüt választva, azon belül is a „Szállás a kastélyban” menüpont alatt, egy nyomógombbal jelezve megtalálhatjátok a letölthető szobalistánkat. Ez egy word formátumú táblázat, ami tartalmazza az összes szoba leírását, elhelyezkedését, jellemzőit, az elhelyezhető pótágyak számát, és fotókat is nézhettek a szobákról.
Mi a különbség franciaágy és duplaágy között? – Franciaágy az egy darab kétszemélyes matracból álló ágy, míg a duplaágy két darab egy személyes ágyat jelent, melyek egymás mellett vannak, de akár szét is húzhatóak.
Tehetünk egy személyt egy szobába? - Természetesen tehettek, de ebben az esetben egyágyas felárat számolnunk fel. Ha pedig kastélybérleti díjat fizettek, és egyágyas elhelyezésetek is lesz a szobalistában, akkor a behelyezett pótágyak számát vesszük figyelembe.
Meddig kell leadnunk a szobabeosztást? – A szobabeosztás legkésőbb az esküvő hetén, kedden kérjük leadni a végleges létszámmal és az ültetési renddel együtt.
Mikor lehet a legkorábban elfoglalni a szobákat? – Amennyiben nálunk szeretnétek készülődni reggel 8 órától egy 50 négyzetméteres termet biztosítunk, a pár szobáját pedig 13 órakor tudjuk átadni legkorábban. Az összes szobát 15 órától tudjuk biztosítani.
Mit készítetek be a készülődős terembe? - Sminkes szék, fodrász szék, álló tükör, székek, asztalok, kanapé. Ezek természetesen ingyenesek. Ha szeretnétek italokat (üditő, ásványvíz, kávé, pezsgő, bor) és valami harapnivalót is (szendvics, pogácsa, saláta), azt a forgatókönyv kitöltésekor az erre vonatkozó kérdésnél megbeszéljük.
Szeretnénk egy páran ebédelni az esküvő napján, ez megoldható? - Igen, a forgatókönyv kitöltésekor ezt is egyeztetjük. Nekünk az a fontos, hogy hány fő szeretne ebédelni, hány órakor és pontosan mit.
Babaágyat tudtok biztosítani, vagy vigyünk? – 6 babaágyat tudunk biztosítani. Ha ettől többre lenne szükségetek, akkor célszerű hozni.
Muszáj leadni a szobakulcsokat másnap 11 órakor? – Azokat a szobákat, amelyekbe másnap vendég jön, feltétlenül kérjük 11 óra körül, mivel a szobaasszonyoknak 15 órára legkésőbb át kell adniuk a recepción a tiszta szobák kulcsát, hogy az érkező vendégek elfoglalhassák a szobáikat.
Ha tartotok a 11 órás kulcsleadási határidőtől, meg tudjuk oldani, hogy szakaszosan adjátok le a kulcsokat… 11 óráig kérünk 8 kulcsot (16; 17; 18; 19; 31; 32; 33; 34). 12 óráig még 8 kulcsot (7; 8; 9; 10; 11; 12; 14; 20), 13 óráig a maradék 10 kulcsot (1; 2; 3; 4; 5; 6; és a 4 külső apartman). A lényeg, hogy a szobaasszonyoknak legyen munkájuk, tudjanak folyamatosan haladni.
Hány kulcs van egy szobához? – Csak egy kulcs van egy szobához, ezért, ha többen használják az adott szobát, akkor célszerű a recepción mindig leadni a kulcsot, így ott a szobában lakók bármikor elérhetik azt, és nem kell egymást keresgélniük a vendégeknek. Ha a kulcs nincs a recepción, akkor valaki a szobában van.
Szállodás tapasztalataink alapján felmerült, hogy könnyen el tud húzódni egy nagycsoportos check-in + szobakiosztás. Milyen tapasztalataitok vannak, mennyi időbe telik az a vendégek érkezésekor? A vendégek adatainak előzetes összegyűjtésével meg tudjuk gyorsítani a folyamatot? Vagy van más javaslatotok erre esetleg?
Ha a vendégek egyszerre érkeznek (pl. templom után), akkor valóban a check in egy hosszabb időbe tellik. Sajnos előre nem tudunk dolgozni, mert az új előírás szerint a személyiket be kell szkennelnünk, hogy az adatok bekerüljenek az NTAK rendszerbe. Ha sokan érkeznek egyszerre, akkor a recepciósok kérik a vendégeket, hogy hagyják ott a személyiket a recepción, hogy a kulcsok átadása után be tudják őket szkennelni. Kb. egy óra múlva már mindenki visszakaphatja a személyiét.
Melyek a „zajosabb” szobák benti vacsora esetén? – Benti vacsorák esetén a legzajosabb szobák: 1; 2; 5; 6; 7; 8; Határ eset: 3; 4; 9; 10; 11; 20; Csendes szobák: 12; 14; 16; 17; 18; 19; 31; 32; 33; 34; Külső apartmanok.
Melyek a „zajosabb” szobák kinti vacsora esetén? – Kinti vacsorák esetén a legzajosabb szobák: 2; 5; 6; 7; 8; 10; 19; Határ eset: 1; 3; 4; 9; 11; 12; 17; 20; 32; 33; Csendes szobák: 14; 16; 18; 31; 34; Külső apartmanok.
Pótágy azt jelenti, hogy tudtok betenni a szobákba egy teljes értékű ágyat pótban, vagy az valami kevésbé kényelmes ágy? – A pótágy alatt a külső apartmanokban kihúzható kanapékat értünk, a kastély szobáiban pedig kinyitható vendégágyakat.
A pótágy ára tartalmazza a reggeli, vagy az még külön fizetendő? – A pótágy árában benne van a másnapi svédasztalos reggeli ára is.
Az apartmanok közül melyik a tetőtéri és melyik a földszinti? – Külső apartmanokat röviden K1-nek; K2-nek, K3-nak és K4-nek hívjuk. A K1-es és K3-as apartmanok tetőtériek, a K2-es és K4-es apartman földszinti. A K3-as és a K4-es apartmanok akár egybe is nyithatóak.
Van-e mód arra, hogy a vendégek egyedileg fizessék a szállás költségét? – Természetesen van rá mód. Azonban a vendégeknek Nektek kell korábban megmondani, hogy mennyit fizessenek személyenként. Mi pedig kérünk tőletek egy szobalistát, hogy melyik szobában ki alszik (teljes névvel) és ki az, aki fizet a recepción és mennyit. A vendégek fizethetnek SZÉP kártyával, bankkártyával és készpénzzel is.
Vasalót és vasaló deszkát tudtok-e biztosítani? – Igen, van vasalódeszkánk is és vasalónk is, melyek a recepcióról elkérhetőek, és ha használatot követően visszakapjuk, akkor a vendégeitek is elkérhetik.
Meddig kell eldöntenünk, hogy kint vagy bent lesz-e a polgári? – A polgári szertartás helyszín a berendezéséhez nekünk 15 perc elegendő, és mivel tudjuk, hogy minden pár kinti szertartást szeretne, ha esély van rá, hogy elmegy a zápor, várunk.
Polgárihoz a hangosítást biztosítjátok? – Sajnos nem értünk hozzá. A zenészek vagy a DJ biztosítja a hangosításhoz szükséges technikai felszerelést, és garantálja annak megfelelő, zökkenő mentes működését. Így akár már a vendégváró ideje alatt is hallgathatnak kellemes zenéket a vendégek.
Hány széket biztosítotok a polgári szertartáshoz? – 140 db fa kerti székünk van a vendégeknek , plusz a párnak és a tanuknak 4 db felszoknyázott széket.
Mit biztosítotok a polgári szertartáshoz? - Kovácsoltvas „boldogságkaput” (csak a kastély előtti polgárihoz), bordó szőnyeget, fa kerti széket, 4 db szoknyázott széket és kasírozott asztalt.
Van gyertyatartó a szertartáshoz? – A gyertyatartót a szertartáshoz az anyakönyvvezető hozza, amennyiben megbeszélitek vele.
Állatbarát a kastélyszálló, vihetünk kutyát, macskát, nyulat, vizilovat? – Igen, állatbarát szálloda vagyunk. 🙂
Van-e arra lehetőség, hogy a vendégvárót mi vigyük?– Igen, lehet, de amennyiben tőlünk semmit nem rendeltek, úgy szervízdíjat számolunk fel, hisz ugyanúgy kell pincér, tányér, szalvéta, mosogató, stb.
Vihetünk-e be aprósüteményt és tortát? – Igen, süteményt és tortát lehet hozni. Nem kell számla, se szállító levél.
Ha viszünk pendrive-on zenéket, tudtok lejátszót biztosítani? – Laptopot nem, azt hoznotok kellene, de hangfalat természetesen igen. Ha viszont megkéritek a zenészeket, vagy a DJ-t, akkor profi technikával hallgathatjátok az általatok összeállított zenéket.
Behozott sütemények hűtése hogyan oldható meg? – Van egy légkondicionált helységünk, ahol körülbelül 15 C van. A krémesebb süteményeknek, tortának pedig van egy 300 literes hűtőszekrényünk. De azért a krémes süteményeket nem nagyon javasolnánk, hiszen este ki lesz téve az asztalokra, és könnyen megromolhatnak.
Behozott sütik tálalása hogyan történik? – A behozott süteményeket lehet kérni minden asztal közepére, vagy esetleg külön desszertes asztalra. Mindkettő esetben külön, tortacsipkével ellátott tányérokra/tálcákra helyezzük a behozott süteményeket.
Az esküvői torta szervírozása hogyan történik? Biztosítotok kést, zsúrkocsit, stb…? – A felszolgálók a tortákat ráhelyezik a hozott tortaállványra, majd zsúrkocsira teszik a tortát. Külön kis tégelybe forró vizet engednek, és bele teszik a tortavágó kést. A zsúrkocsi középső polcára helyezik a desszertes tányérokat és a villákat, majd a megbeszélt időben betolják a kocsit.
Menyasszony torta szeletelését a pár végzi-e, vagy kapunk segítséget? – A menyasszony torta felvágását a pár szokta megkezdeni, és amíg „élvezik” folytathatják. 😊 A megfelelő szemkontaktust követően a egyik felszolgáló átveszi a torta szeletelésének feladatát, egy másik felszolgáló pedig kihordja a tányérokra helyezett tortaszeleteket.
Meddig gyermek a gyermek? Gyermekeknek milyen kedvezményt biztosítotok? – A szüleinek egész életében😊 Nálunk 0-3 éves korig díjtalan a gyermek étkezése és italfogyatása, 4-12 éves korig pedig 50% kedvezményt biztosítunk.
Van-e etetőszék, ha igen mennyi? – Igen, 9 db etetőszékünk van.
Próba vacsorára/ebédre van-e lehetőség? – Természetesen a pár részére díjtalan az általuk összeállított menü megkóstolása. Ha pedig családdal érkezik a pár, akkor csak a családtagok étkezése fizetendő.
Meddig van lehetőség a menü módosítására? – Esküvő előtt kb. 3-4 héttel megbeszélünk egy újabb találkozót, ahol kitöltünk egy forgatókönyvet (időpontok, menükkel és italokkal kapcsolatos megjegyzések, kívánságok, stb-stb…). Ez lesz az alapja az egész esküvőnek, és ekkor még lehet változtatni a menün, de a forgatókönyv kitöltését követően már nem.
Mikor kell eldöntenünk, hogy a sátorban, vagy a teremben szeretnénk a vacsorát?- A forgatókönyv kitöltésekor (kb. 3-4 héttel az esküvő előtt).
Mikor kell legkésőbb leadni a vacsora létszámot? – A végső létszámot az esküvő hetén kedden kérjük szépen leadni.
Mikor jöhet a dekoratőr díszíteni és mikor kell lebontani a dekorációt? - Az esküvő napján reggel 8 órától lehet dekorálni és másnap 8 óráig kell lebontani, elvinni a dekorációt.
Milyen szalvétátok van? Ez benne van az árban? – Fehér damaszthatású szalvétát biztosítunk, természetesen díjtalanul. A szalvéta felhelyezése a dekoratőr feladata, amennyiben virágot, szalagot, gyöngyöt, vagy bármilyen dekorációt kértek rá. Ha valamilyen „éttermi” módon meghajtva kéritek a szalvétát, akkor pedig a felszolgálók hajtják és helyezik fel a szalvétát a tányérba.
Hogyan tálaljátok az esküvői vacsorát? – A vacsora jellegét tekintve lehet tálszervizes (ekkor fatálakon szervírozzuk az összeállított menüt) vagy lehet svédasztalos is. Svédasztalos vacsora esetén is megoldható, hogy a levest/leveseket az asztalokhoz visszük topfokban, majd a leves elfogyasztása után a pár megnyitja a svédasztalt, és onnan fogyaszthatóak a főételek.
Tálszervízes - fatálon
Büfé asztal, azaz svédasztal
Ha tálakon kérjük a kiválasztott menüt, hány személynek készítetek egy tálat? – A fatálak 60*60 cm-esek, így egy asztalhoz egy nagy fatálat viszünk, ami telis-tele van finomságokkal.
Mi van, ha elfogy a tálakról az étel? –Természetesen hozzunk a tálakra „töltést”, mindaddig, míg minden vendég jól nem lakik.
A svédasztalos fogásnál a szakács tálal, vagy rá van írva, hogy miben mi van? – Minden chaffing előtt van egy svédcímke tartó, amire rá van írva, hogy milyen étel található a melegen tartóban.
Sajnos van két asztal ahová 11 vendéget kell ültetnünk. Elférnek kényelmesen? – Elférnek 12-en is, (a chivari székekkel) ha nagyon-nagyon muszáj. Ha megoldható 10-nél több vendéget ne ültessetek egy kerek asztalhoz.
Mi tartozik bele a sátor bérleti díjába? – A sátor, a plafonon lévő anyagok, a hat csillár, a szőnyegpadló, a táncparkett, 3x4 méteres színpad (vagy zenekari dobogó)
Széthúzhatóak a sátor oldalai? – Igen, az első és az utolsó ponyva kivételével (itt merevítők vannak) mind széthúzhatóak.
Hányszor hány méteres a sátor és milyen magas? – 15x25 méteres a sátor alapterülete, középen pedig a sátor magassága 495 cm (gerincmagasság) az oldalmagassága pedig 240 cm.
Nem a Jégvirág fog dekorálni és szeretnénk felrakatni virágkoszorút a sátor közepére. Mihez tudjuk erősíteni? – A plafonon alapból van két kampó, ahhoz lehet erősíteni a koszorút (magas létra szükséges hozzá).
Nem a ti ajánlott dekoratőr fogja készíteni a dekorációt. Van-e létrátok és egyéb dolgotok, ami kell a dekoratőrünknek? – Sajnos mi nem rendelkezünk semmilyen dekorációs eszközzel, így ha "külsős" dekoratőr jön, akkor hozzon magával mindent, amire szüksége lesz: nagy létrát, kis létrát, ollót, stb.
Zenészek, fotós, videós hol szokott enni? – A szolgáltatók általában az étteremben, külön esznek, így nekik nem kell plusz asztallal, plusz dekorációval számolni, de ha szeretnétek, hogy a közeletekben legyenek, ehetnek a sátorban veletek.
Mennyi a szolgáltatók menüjének az ára? – Ha teljes menüsort kértek a számukra, akkor teljes ár, ha viszont nem ragaszkodtok a teljes ellátásukhoz, akkor kedvezményesen megvacsoráztatjuk Őket. Amennyiben nem isznak rövid italt, úgy a korlátlan italfogyasztás árának 50%-át számoljuk nekik italra.
Kb. meddig tart a vacsora? – Kb. 1.5 óra
Vacsora folyamán van e lehetőség arra, hogy a leves és főétel között az asztaloknál tartsunk egy kisebb játékot. Szervírozás szempontjából láttok erre bármiféle akadályt?
A leves után van kb. egy 10 perc mire felkerülnek az asztalokra a főételek. Ott lehet tartani egy rövid játékot, ami 10 percnél ne legyen hosszabb!
Milyen fajta koktélok felszolgálását tudjátok biztosítani, ha megrendeltük tőletek valamelyik koktélcsomagot? - Általában az 5 legnépszerűbb koktélt szokták kérni a vendégek, mert hangzatosak és nagyon finomak. Ezek pedig természetesen Mojito, Pina Colada, Tequila Sunrise, Sex on the beach és az Orgazmus. De természetesen mixer kollegánk bármit elkészít, amihez lesz alapanyagja, hiszen piszkosul jól érti a dolgát! 😊
Milyen fajta üdítők, és milyen fajta rostos levek lesznek? – Ha a pár másképp nem rendelkezik úgy az üdítőkből colát, zero colát, fantát, gyömbért és tonicot készítünk föl különböző arányban. Rostos levekből pedig 100%-os narancs juice-t, őszi és alma levet.
Gyermekkori fotókból szeretnénk egy rövid slideshow-t, tudtok projectort és vásznat biztosítani? – Igen, mindkettőt tudunk biztosítani ingyen, csak mondjátok meg mikor és hol szeretnétek. 😊
Mikor kell a második részletet fizetni, és mennyit? – A második részlet fizetése esküvő időpontja előtt 2 hónappal esedékes átutalással vagy készpénzben a helyszínen. Az összeg az exceles árajánlat legvégén található.
Hogyan kell fizetni az utolsó részletet és mennyit? – Az utolsó részlet az esküvő másnapján fizetendő a végleges létszám alapján készpénzben a recepción.
Van-e széf a szobákban? – Igen, minden szobában van széf.
Van-e vájling és egy nagy fakanál a menyasszonytánchoz? – Természetesen van, és nagyon szívesen kölcsönadjuk.
Mi a távirat cím, amit ráírhatunk az esküvői meghívókra? – Kastélyszálló Kft. (2174 Verseg-Fenyőharaszt). Nincs utca és házszám, ezért szükséges ráírni, hogy Kastélyszálló Kft. és persze alá a pár nevét is írják rá!
Meddig tarthat a buli? – Részünkről reggelig, akár 7:30-ig, mert akkor kezdődik a reggeli…
Milyen székek vannak a vacsorához? – A saját párnázott székeink vannak benne alapból az ajánlatban. Azonban, ha szeretnétek fehér chivari székeket párnával, akkor annak külön díja van, amit az elküldött ajánlatban megtaláltok.
Chivari székek
Saját kárpitozott székeink
Mi lesz a maradékokkal? - A maradékok másnap elvihetők, de hozzatok csomagolóanyagot a maradékoknak (vacsora, éjféli étkezés), süteményeknek, menyasszonyi tortának.
Amikor bevonulnak a vendégek a vacsora helyszínére, raktok az asztalokra italokat? - Az asztalokra csak egy literes szénsavas ásványvizet, egy szénsavmentes ásványvizet egy üveg limonádét rakunk. Ha leültek a vendégek a felszolgálók megkérdezik ki mit iszik és kiviszik az asztalokhoz. Amikor már kint vannak a fatálak (ha nem svédasztalos a vacsora), akkor már kiraknak az asztalokra üditőket, borokat.
Mennyi bort és pálinkát hozzunk és milyen kiszerelésben? - A hozott borokat és pálinkát bármilyen kiszerelésben lehet hozni, mert vannak üvegeink, kancsóink, karaffjaink. A mennyiség meghatározása nem egy könnyű dolog, hisz függ a násznép összetételétől, a pálinka/bor minőségétől, az időjárástól, hogy meddig tart a buli, stb. De ökölszabályként elmondható, hogy a felnőttekre átlagosan 2 dl pálinka és fél palack bor számolható. Tehát egy 100 fős esküvőnél minimum 20 liter pálinkával és 50 palack borral lehet számolni.
Lesznek ételérzékenyek (glutén, tejfehérje, laktóz, stb), vegatáriánusok, vegánok. Ők mit és hogyan kapnak enni? - A forgatókönyv kitöltésekor átbeszéljük az igényeket és külön kiírjuk a konyhának. Nekik általában külön tányéron szervírozzuk a vacsorájukat, hogy ne érintkezzen a többi étellel. A gluténérzékenyek esetében természetesen mindent megteszünk, hogy az ételek külön készüljenek, de felelősséget nem tudunk vállalni a nagyon érzékenyeknél, mivel a konyhánkon lisztes ételek is készülnek.
Hozhatunk-e konfetti ágyút? - Korábbi évek tapasztalatai alapján ennek a takarítását sajnos nem tudjuk megoldani. Hetekkel az esküvő után is teli van a park a sátor, a sátor környéke az ágyúból kilőtt ezüst/arany papírokkal. Így kérlek a többi pár és vendégek érdekében ezt ne hozzatok!
A sátorban lehet-e gyertyafény keringőt tartani, vagy tűzveszélyes? - Igen, lehet gyertyafény keringőt tartani, de kérlek olyan gyertyát hozzatok, ami nem csöpög és legyen hozzá kis papír, ami felfogja, ha mégis.
A sátorban hány asztal fér el és milyen elhelyezéssel? - A főasztaltól számítva kezdődik a számozás. Minden sorban 4 kerek asztal fér el, és 4 sor asztal helyezhető el a sátorban.
Attól tartunk, hogy a sátorban meleg lesz, és sok lesz a szúnyog. Tudtok ellene tenni? - Igazából a késő délutáni/esti órákban, amikor a vendégek a sátorban vannak, csak a szúnyogok okozhatnak problémát, ami ellen szúnyogriasztós fáklyákkal szoktunk védekezni. A sátor melletti hatalmas fák miatt pedig nem szokott 40 fok lenni az esti órákban. Ha meleg van, akkor van két párásítós ventilátorunk, és több nagyobb teljesítményű ventilátor.
Tudtok-e játék sarkot biztosítani, hová lehet rakni? - Ahová csak szeretnétek. 😊 A főasztal jobb vagy bal oldalára, a középső terembe, a sátor előtti árkádok alatti részre, sátron kívül. A forgatókönyv kitöltésénél megmutatjuk a helyeket. 😊
Hány autó fér el a parkolóban? - Kb. 50 autónak van hely a parkolónkban.
Hánytól hányig tart a reggeli? - A reggeli 7:30 és 11:00 óra között van az étteremben.
Ugye szép idő lesz? – Naná! 😊
Mikor töltjük ki az esküvői forgatókönyvet és pontosan mit kell akkor tisztáznunk? - Ez az egyik legfontosabb találkozónk a párokkal. Itt tisztázzuk az egész esküvő menetrendjét, a végső menüket, időpontokat. Ebből a forgatókönyvből dolgoznak a szakácsok, a pincérek és az összes esküvőn résztvevő személyzet. Nagyon fontos, hogy itt már minden részlet a helyére kerüljön és ezután már ne legyen módosítás a forgatókönyvben!
Miről is lesz szó pontosan?
-
-
- Hányan lesztek az esküvőn? Itt még elég megadni egy körülbelüli létszámot. Felnőttek száma, gyerekek száma 4-12 éves korig, esküvői szolgáltatók száma (fotós, videós, vőfély, stb). Ezt pontosan az esküvő előtt 5 nappal kell elküldeni e-mailen.
- Ti ( a pár 😊 ) hány órakor érkeztek meg hozzánk az esküvő helyszínre?
- Az esküvőre hívott vendégek mikor érkeznek meg hozzánk?
- Itt készülődtök nálunk a teremben?
- Szükségetek lesz-e valamire az alapbekészítésen (álló tükör, sminkes szék, fodrász szék, asztalok, székek, kanapé) túl? Például: szendvics, pogácsa, cézár saláta, rántott camembert, ebéd, pezsgő, bor. Ha szükségetek van valamire, akkor pontosan mire és hány fő részére?
- Hány fő fog nálunk aludni? Itt még elég megadni egy körülbelüli létszámot. Ezt pontosan az esküvő előtt 5 nappal kell elküldeni e-mailen.
- A vendégek másnap fizetik a szállásukat vagy mindent a pár fizet? Ha a vendégek fizetnek, akkor mennyit fognak fizetni? Ebben az esetben azt javasoljuk, hogy a letölthető szobalistába a fizető vendégek neve mellé írjátok be, hogy mennyit fizetnek fejenként.
- Hány órakor kezdődik a vendégváró és mi lesz a tartalma?
- Hoztok-e bármilyen süteményt a vendégváróra?
- Adhatunk-e a hozott borból és pálinkából a vendégvárón?
- Hány órakor és pontosan melyik esküvői helyszínen lesz a polgári szertartás? Elől a tó és a szökőkút között, hátul a tónál vagy az erdőben?
- Megbeszéljük, hogy milyen lehetőségeitek vannak a polgári szertartásra rossz idő esetén.
- Hol szeretnétek a pezsgős gratulációt a polgári szertartás után (az asztalnál, vagy kivonultok az eskető kapuhoz vagy esetleg előre a vendégváró helyszínére)?
- Hány órakor vonulnak át a vendégek az esküvői vacsora helyszínére?
- Hol és hány órakor lesz a vacsora? Sátorban vagy a termekben?
- Hány fős lesz a főasztal és körülbelül hány kerekasztalra lesz szükség? Itt még elég megadni egy körülbelüli létszámot. A pontos asztalok számát az esküvő előtt 5 nappal kérjük elküldeni e-mailen.
- Milyen székek lesznek? A mi kárpitozott székeink (ennek nincs külön díja) vagy a fehér, amerikai típusú székek (külön díjas)?
- Az esküvői vacsorához biztosítunk fehér, damaszt hatású szalvétát. Erre van szükség vagy a dekoratőr hoz a dekorációhoz passzoló szalvétát?
- Az esküvő vacsora pontos tartalma. Fatálas lesz vagy büféasztalos?
- Hány ételérzékeny lesz? Milyen ételeket kapjanak pontosan? Az ültetési rendbe kérlek, pontosan jelöljétek hogy hol ülnek az érzékenyek, hogy az esküvő alatt a pincérek könnyen meg tudják találni őket.
- Hoztok-e süteményeket vacsora utánra? Ha igen, hova rakjuk őket? Középre az asztalokra vagy büféasztalra? Esetleg mindkét helyre?
- Szolgáltatók hol fognak vacsorázni? Együtt a vendégekkel, vagy külön teremben?
- Mit szeretnétek az esküvői vacsora maradékokkal? Feltálaljuk éjfélre vagy berakjuk a hütőbe és másnap a reggeli alatt kirakjuk és el tudjátok csomagolni. Csomagoló anyagot ne feledjetek el hozni! 😊
- Hány órakor szeretnétek a menyasszonyi tortát?
- Mi lesz az éjféli étkezés tartalma és hány főre szeretnétek?
- Italcsomag pontos tartalmát egyeztetjük.
- Egyéb számotokra fontos dolog, ami nem szerepelt az esküvői forgatókönyvben.
-